SG-systém
|
|
|
|
|
Nabídka programového vybavení: SG-systém
SG–systém je software plně řešící problematiku vedení účetnictví, evidence majetku, skladového hospodářství, personalistiky a mezd, zakázek a kalkulací.
SG-systém má šest základních agend.
· Mzdová agenda a daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti
a jednu doplňkovou agendu
Agendy jsou tvořeny samostatnými moduly. Každý modul řeší ucelenou část problematiky, proto lze sestavovat nové agendy tak, aby byly plně pokryty potřeby zákazníka. Přenos dat mezi moduly zajišťuje komunikační modul.
SG-systém lze instalovat jako celek nebo po jednotlivých částech na samostatné počítače i lokální sítě. Je možno jej provozovat pod operačními systémy typu DOS i WINDOWS.
V celém SG-systému je podporováno centralizované i decentralizované zpracování všech agend (vč. vedení účetnictví), např. při závodové organizaci. Stupeň decentralizace lze samozřejmě modifikovat – až po úroveň odštěpných závodů. V případě potřeby je zároveň je podporována vnitropodniková fakturace a zohledňovány samostatné bankovní účty pro jednotlivé útvary. Bez ohledu na stupeň decentralizace lze v rámci systému používat libovolný počet pokladen, skladů, fakturačních míst, míst pro přebírání a likvidaci dodavatelských faktur a mzdových účtáren.
Provázanost všech agend z hlediska vkládání údajů: SG-systém v celém rozsahu respektuje zásadu, že veškeré údaje vstupují pouze jednou a pokud jsou potřeba na více místech, jsou buď sdílena nebo přenášena.
Všechny komponenty SG-systému dovolují používat útvarové členění, přičemž v rámci parametrizace systému je možno zvolit až čtyřstupňovou organizaci (např. podnik – závod – hospodářské středisko – nákladové středisko), pro každou úroveň lze definovat jedno až třímístný kód tak, aby celkový rozsah nepřekročil sedm znaků. Libovolnou úroveň lze vynechat.
Vyhodnocování nákladů i výnosů (tzv. vnitropodnikové účetnictví, někdy též „controling“) je možno v rámci celého systému organizovat podle několika hledisek: v členění podle stanoveného účtového rozvrhu, v útvarovém členění (se zohledněním všech výše popsaných možností definování struktury útvarového členění), v členění dle činností (struktura sledovaných činností může být libovolně definována), v kalkulačním členění (podle téměř libovolně definovatelného) a v členění na jednotlivé (vnitřní) zakázky.
Pro sledování nákladů a výnosů všechny komponenty SG-systému dovolují používat označení zakázky, ke které se náklad či výnos vztahuje. Formát čísla zakázky je volitelný a může být až osm číslic. Evidence zakázek dovoluje evidovat potřebné náležitosti zakázek. Návazně lze vystavovat výrobní příkazy (jsou zohledněny různé typy výrob), sledovat odvádění na výrobní příkazy, sledovat spotřebu materiálů a mezd s možností až na jednotlivé výrobní příkazy, porovnávat kalkulovanou a skutečnou spotřebu materiálů a mezd.
Při práci s cizími měnami je v celém rozsahu zajištěn přepočet na českou měnu a sledování v cizích měnách, včetně výpočtu kursových rozdílů.
Bankovní styk - zpracování bankovních výpisů z korunových a devizových účtů od libovolného počtu peněžních ústavů. Tiskové sestavy zahrnují deník bankovních dokladů a účetní rozpisy. Z účetního hlediska mohou mít jednotlivé bankovní účty samostatné analytické členění.
Modul umožňuje přebírání dat získaných prostřednictvím diskety nebo elektronické komunikace. Vzhledem k odlišnostem mezi jednotlivými bankami je přebírání bankovních výpisů příslušně modifikováno (např. pro KB, ČSOB, ČS).
Pokladna -zpracování příjmových, výdajových pokladních dokladů a cestovních příkazů pro libovolný počet pokladen odděleně. Zpracování valutových pokladen. Tiskové sestavy zahrnují pokladní deník a účetní rozpisy. Z účetního hlediska mohou mít jednotlivé pokladny samostatné analytické členění.
Fakturace - vystavování a tisk faktur tuzemských i zahraničních, uplatnění různých typů slev či přirážek, možnost okamžitého zjištění stavu pohledávek a objemu tržeb podle odběratelů, zálohové faktury s evidenčním saldokontem zálohových faktur, možnost převzetí vydaných faktur z agend odbytu.
Závazky - evidence došlých faktur tuzemských a zahraničních, JCD, likvidace došlých faktur.Tiskové sestavy zahrnují deník faktur přijatých a účetní rozpisy. Dle tuzemských faktur přijatých určených k zaplacení převodním příkazem jsou připravovány příkazy k úhradě.
Z hlediska řízení vnitropodnikového oběhu došlých faktur lze nastavit jeho sledování a u faktur za dodávky na sklad volit likvidaci podle příjemek.
Saldokonta - zpracování tuzemských a zahraničních saldokont odběratelů a dodavatelů s různými možnostmi párování a variantami výpisů, automatický výpočet kursových a haléřových rozdílů při párování, kontrola stavu saldokont na účetní stav, časový rozbor pohledávek, podklady pro tvorbu opravných položek a inventura pohledávek.
K dispozici je volitelný tisk upomínek a pokusů o smír, výpočet úroků z prodlení za pozdní placení (i z nezaplacených faktur), tisk předpisů úroků z prodlení, možnost vedení saldokonta úroků z prodlení.
Příkazy k placení - vystavení a tisk hromadných a jednotlivých příkazů k placení, přebírání příkazů k úhradě z modulů mzdy a závazky.
Modul umožňuje předávání dat pro platební styk prostřednictvím diskety nebo elektronické komunikace. Vzhledem k odlišnostem mezi jednotlivými bankami je předávání příkazů k úhradě příslušně modifikováno (např. pro KB, ČSOB, ČS).
K dispozici je evidence opakovaných plateb, ze které jsou automaticky dle data placení připravovány příkazy k placení.
Účetní doklady - zpracování dvou typů účetních dokladů, zvláště pak opravných dokladů pro saldokonta, převzetí podkladů z jednotlivých agend (majetek, mzdy, sklady).
Účetní závěrka - měsíční závěrka s výběrem různých sestav včetně hlavní knihy, rozvahy, výsledovky, výkazu cashflow, přehledů o nákladech a výnosech v různých úrovních ekonomicko - organizačního členění. Nabízené prostředí pokrývá jak centralizované zpracování dat, tak i různé úrovně decentralizovaného zpracování.
Roční účetní závěrka - zpracování roční účetní závěrky včetně otevírání a uzavírání účetních knih, které lze provádět bez časového omezení.
INTRASTAT – vytvoření podkladů pro INTRASTAT přijetí a odeslání ze zahraničních faktur přijatých a faktur vydaných, tisk požadovaných formulářů.
Agenda zajišťuje veškeré činnosti mzdového účetnictví.
Agendu lze instalovat jako celek, kde všechny níže popsané akce jsou prováděny v jednom místě. Lze ji instalovat i po částech např. vstup mzdových dat přímo na výrobních úsecích, zpracování hrubých a čistých mezd ve mzdové účtárně, zpracování statistických údajů na úseku statistiky, zpracování osobních údajů pracovníků na úseku personalistiky. Počet dílčích instalací je neomezený.
Předností agendy je možnost zvolit si formu vstupu prvotních dokladů. Agenda podporuje i vstup dat z elektronického docházkového systému.
Personalistika - evidence osobních a mzdových údajů o pracovnících a údajů o uzavřených pracovních smlouvách.
Elektronické odesílání a přihlášek a odhlášek do registru pojištěnců.
Mzdy – vstup primárních dat z pracovních výkazů, varianty prémiování, zpracování příjmů pracovníků na základě definovaných příplatků a doplatku ke mzdě, možnost provádět doplatky do minimální mzdy.
Výpočet nemocenských dávek.
Výpočet odvodů sociálního a zdravotního pojištění, výpočet daní i s ohledem na penzijní připojištění se státním příspěvkem.
Evidence individuálních srážek zaměstnance.
Výstup požadovaných údajů pro sociální a zdravotní pojišťovny, výstup dat pro penzijní fondy a statistické sledování, provádění individuálních srážek pracovníků, výplaty na účty pracovníků, vytvoření hromadných příkazů k úhradě, které lze elektronicky odeslat do banky.
Elektronické odesílání evidenčních listů důchodového pojištění.
Příprava podkladů pro statistiku a výrobu a zaúčtování mzdových nákladů formou účetních zápisů.
Roční zúčtování daně fyzických osob ze závislé činnosti.
Evidence dlouhodobého hmotného a nehmotného - zajišťuje evidenci nehmotného dlouhodobého majetku, hmotného dlouhodobého majetku odpisovaného i neodpisovaného, jejich převody, přírůstky a úbytky.
Rozsah evidence zahrnuje údaje nutné pro účetní odpisování (s volitelnými způsoby odpisování), údaje nutné pro daňové odpisování z hlediska daně z příjmu a dále celou škálu technických parametrů.
Tiskové sestavy zahrnují přehled stavu (účetního i daňového) dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, přehledy úbytků a přírůstků, stav majetku na účtech, přehled daňových odpisů dle odpisových skupin, tisk inventárních karet, přehled ročních odpisů za jednotlivé roky.
Součástí evidence dlouhodobého majetku jsou podklady pro sestavování odpisového plánu, inventury, předběžný výpočet odpisů pro stanovení odpisových skupin a možnost variantního vyhodnocení dopadů z použití rovnoměrného či zrychleného odpisování.
Evidence drobného majetku - zajišťuje evidenci drobného majetku, změnu stavu, inventární soupisky, převodky.
Skladová evidence je udržování přehledu o stavu zásob v návaznosti na příslušná ustanovení Zákona o účetnictví. Stav zásob je evidován na skladových kartách (skladové karty jsou analytickou evidencí k účtům zásob).
Udržování přehledu o stavu zásob v aktuálním stavu je založeno na evidenci příjmů na sklad a výdejů ze skladu.
Skladem se rozumí útvar definovaný v ekonomicko-organizačním členění s příslušným označením. V rámci ekonomicko-organizačního členění může být definován libovolný počet skladů.
Skladové karty jednotlivých skladů mohou být uloženy v jedné nebo více datových základnách, ale vždy skladové karty jednoho skladu mohou být maximálně v jedné.
Z hlediska obsluhy jednotlivých datových základen může být buď každá datová základna obsluhována z jedné nebo více samostatných instalací. Pro každý sklad z obsluhované datové základny může určena jedna instalace s právem udržovat skladovou evidenci na tomto skladu (a pak ostatní instalace obsluhující tutéž datovou základnu mají ke skladovým kartám dotyčného skladu omezený přístup).
Lze obsluhovat libovolný počet skladů s tím, že každý sklad lze obsluhovat buď samostatnou instalací nebo v rámci jedné instalace může být obsluhován jakýkoliv výběr více skladů.
Skladové hospodářství může být organizováno jak z pohledu výrobních tak i obchodních skladů.
Evidence jednotlivých položek zásob (materiál, polotovary, hotová výroba, zboží) může být vedena na skladových kartách, s vazbou či bez vazby na ceník. Formát čísla skladové karty je volitelný (může být ve tvaru až desetimístného čísla nebo alfanumerického označení, eventuálně s uvedením technických charakteristik, využitelných např. pro sledování podle rozměrů). Lze využít EAN kódy při příjmu i výdeji.
Je podporována evidence cizího majetku (konsignační sklady, celní sklady).
Evidence na skladových kartách dovoluje sledovat stav rozepsaný podle stanovených kritérií (např. šarží, dodávek, kontraktů, výrobních čísel).
Příjem na sklad, výdej ze skladu - zpracování pohybů na skladě s rozlišením přímé a režijní spotřeby, převody mezi sklady. Příjmy a výdeje mohou být přebírány automaticky z navazujících agend se současným založením chybějících karet při příjmu. Příjem se eviduje buď v pevných cenách nebo cenách průměrných, výdej v aktuální ceně dle karty nebo oceněný průměrnou měsíční hodnotou.
Evidence nákladů souvisejících s pořízením zásob podporuje několik variant rozpouštění.
Shromáždění účetních zápisů vyplývajících z pohybů na skladě, tisk přehledů resp. rekapitulací z různých účetních hledisek, předání podkladů pro účetnictví. V rámci skladu je tisk obratových a zůstatkových soupisek podle různých hledisek.
Při fakturaci ze skladu lze využít evidence kupních smluv. Je podporováno vystavování dodacích listů a konsignací.
Vyhodnocování příjmu dle dodavatelů a výdeje na úrovni odbytových a rozborových sestav a přehledů.
Inventura skladu - s možností připravit předtisk inventurních soupisek, zaevidovat inventované množství na skladovou kartu, vyhodnotit inventurní rozdíly a následně je proúčtovat.
Objednávky na dodávky materiálu nebo zboží mohou být buď evidovány nebo přímo vystavovány ve vazbě na skladovou evidenci. Lze sledovat plnění objednávek prostřednictvím příjemek.
Obchodní agenda podporuje činnost uzavírání odběratelských smluv. Může být doplněna o modul fakturace a prodej za hotové.
Obchodní závazkové smlouvy - podchycují oblast kupních smluv, nájemních smluv, dohod, smluv o dílo, smluv o službách, včetně jejich dodatků a uvedení doprovodných textů. Doplňující texty jsou dodávány v základní variantě s možností modifikace uživatelem předem nebo přímo při vkládání smluv. Zadávání rozpisu je podporováno použitím podpůrného fakturačního ceníku, který urychlí popis předmětu smluv. Jednotlivé položky smluv mohou mít různé termíny a místo plnění.
Smlouvy je možné tisknout ve tvaru návrhu nebo potvrzeného konečného znění, či jako jednotlivé dodatky. Z potvrzených smluv lze vytvořit fakturu vydanou výběrem jednotlivé smlouvy nebo skupiny smluv a zadáním rozsahu plnění, případně i ukončení platnosti.
Z pohledu kupních smluv lze evidovat objednávky, potvrzovat objednávky a vystavovat kupní smlouvy s parametricky definovaným obsahem, vč. dodatků a změn. Volitelně lze ve skladové evidenci vystavovat konsignace, dodací listy resp. výdejky ze skladu vždy s odvolávkou na příslušnou kupní smlouvu (s převzetím potřebných údajů pro fakturaci). Na základě fakturace lze sledovat plnění jednotlivých kupních smluv.
Žádanky a objednávky - vystavování objednávek na nákup zboží a služeb. Při vystavování objednávek lze využít požadavků jednotlivých pracovníků soustředěných v souboru žádanek. Modul spolupracuje se skladovými kartami, čímž je zajištěna okamžitá informace o stavu zásob požadovaného zboží.
Operativní a výchozí kalkulace - sestavení kalkulace zachycující hmotný tok i technologický postup při výrobě, přičemž kalkulace může obsahovat libovolný počet hmotných vstupů a libovolný počet technologických operací.
Propočet jednotlivých položek kalkulačního vzorce na základě hmotných vstupů, technologického postupu a režijních sazeb podle stanoveného kalkulačního vzorce. Přepočet kalkulačního vzorce při změně některého ze vstupních souborů. Předání souborů kalkulací navazujícím úlohám.
V rámci úlohy jsou udržovány základní soubory, zejména ceník nakupovaných zásob, ceník zásob vytvořených vlastní činností, evidence pracovišť (zahrnující skladbu pracovní osádky včetně mzdového zařazení a způsobu odměňování), evidence operací (zahrnující úkolových sazby).
Evidence zakázek včetně následného účetního a výrobního vyhodnocení. Vystavení a tisk podkladů pro výrobní zakázky s uvedením plánovaných hodnot hmotné spotřeby a technologického postupu. Vyhodnocení denního odvádění výroby a porovnání skutečných nákladů na zakázky s kalkulovanými.
Výrobní dispečink – evidence hotové výroby s možností výstupu příjemek pro sklad hotové výroby.
Plán výroby – možnost sestavení plánu výroby pro
zvolené časové období, výsledkem jsou materiálové a mzdové požadavky.
Doplňkový modul určený pro podporu operativního řízení měřících a zkušebních přístrojů. Vychází z ustanovení zákona o metrologii a zahrnuje požadavky navazujících norem. Modul umožňuje evidovat všechny důležité údaje o přístroji, dokumentovat veškeré úkony na měřícím přístroji prováděné včetně kalibrace nebo ověření a sledovat konfirmační intervaly.
Výsledkem jsou evidenční listy přístrojů, souhrnná sestava všech zadaných údajů, sestava konfirmantů a jim svěřených přístrojů, sestava přístrojů určených ke konfirmaci v zadaném časovém období.
Kontakt: Karel Svák Telefon: (+420) 534 009 595 El. adresa: sg@sg-soft.cz